Piosenki

Próba zebrania w jednym miejscu wysokiej jakości opracowań; ze szczególnym uwzględnieniem materiałów wcześniej niedostępnych lub rozrzuconych w różnych miejscach Internetu i prywatnych zbiorach.

Mój rynsztok, mieszczańskie porządki mam gdzieś
Te mordy obłudne i puste - pal sześć
Wysyłam pijane toasty na świat
I za tych popijam, co we mnie od lat Paweł Wójcik – Toasty

Rublow


Na ziemi, co zawsze pod wodą lub śniegiem a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
Są drogi, po których nikt prawie nie chodzi a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
Tam wariat się czasem przesunie po niebie E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
Do ludzi na łodzi wołając, że leci E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
A oni chwytają go w sieci E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
Wśród pól i rozlewisk tam białe są miasta a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
Gdzie końmi handlują, jedwabiem i siarką a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
Nad targiem wyrasta przejasny monastyr E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
Chorały i charkot, ikona i koń E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
Wędzidło i złota dłoń E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
Na ścianach gospody łańcuchy i sierpy F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Wesołek po udach się klepie i śpiewa d a dis b e h f c fis cis g d gis dis a e b f h fis c g cis gis
O ludzie, co żyje radością, choć cierpi F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
I ktoś się zaśmiewa, ktoś wódką go raczy d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis a e a b f b h fis h c g c cis gis cis
Nim inny ktoś wezwie siepaczy a e a b f b h fis h c g c cis gis cis d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis
Z wyrwanym językiem niech skacze do woli a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
Jak przygłup, co słowa nie może wykrztusić a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
Bo Książę z krużganków, o wzroku sokolim E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
Dziedziny strzec musi od ognia i zła E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
By poczuł lud, że ktoś oń dba E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
A Książę - mecenas za sztuką przepada a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
Więc ściany pałacu malować mi każe a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
Czeladnik już farby i pędzle rozkłada E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
A w drzwiach stają straże i Księcia brzmi głos: E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
- Za pracę twą miecz, albo trzos E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
Architekt, co dla mnie budował ten pałac F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Już nic piękniejszego nikomu nie wzniesie d a dis b e h f c fis cis g d gis dis a e b f h fis c g cis gis
Gdy skończył przygoda go przykra spotkała F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Na zbirów się w lesie d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis a e a b f b h fis h c g c cis gis cis
Jak raz napatoczył, a oni wykłuli mu oczy a e a b f b h fis h c g c cis gis cis d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis
I zaśmiał się książę, aż sala zagrzmiała a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
I grzmiała, gdy odszedł, podobny do pawia a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
I stałem przed ścianą, co była tak biała E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
Jak tego co stawiał ją twarz oślepiona E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
Od łez nim się stała czerwona E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
Klęczałem przed bielą, nad Pismem schylony a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
Gdy przyszła ta dziewka niespełna rozumu a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
Czytała ruchami rąk moje ikony E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
I śmiała się z tłumów, płakała nad Bogiem E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
I piekieł przerażał ją ogień E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
I wstały płomienie ze wszystkich stron naraz F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Ku niebu podniosły się dymu kolumny d a dis b e h f c fis cis g d gis dis a e b f h fis c g cis gis
W drzwiach koński pysk widzę i uśmiech Tatara F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Co Księcia łbem dumnym za włosy potrząsa d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis a e a b f b h fis h c g c cis gis cis
A Księciu krew spływa po wąsach a e a b f b h fis h c g c cis gis cis d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis
Dziewczyna w krzyk straszny więc on w śmiech wesoły a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
I szaty cerkiewne pod nogi jej ciska a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
A ona je wdziewa, obraca się w koło E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
I łza już jej wyschła, więc tańczy w podzięce E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
Przy siodle, przy głowie książęcej E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
Kto walczył, ten złotym pojony ukropem a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
Blach z kopuł cerkiewnych, z ksiąg ogniem topionych a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
Zapada pomiędzy kopyta i stopy E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
Ze wzrokiem wlepionym w zasnutą twarz Boga E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
I pyta - jak kochać ma wroga E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
Znów ciała spychaliśmy do wspólnych dołów F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Znów drogi krzyżowe bez krzyża i chusty d a dis b e h f c fis cis g d gis dis a e b f h fis c g cis gis
Po burzy, o zmroku, nad rzeką popiołów F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Pogańskie odpusty; śmiech krwi i ciał gra d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis a e a b f b h fis h c g c cis gis cis
Płomyki się łączą po dwa a e a b f b h fis h c g c cis gis cis d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis
Z tej ziemi, co żywym nie skąpi pogardy a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a/C a) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b/Cis b) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h/D h) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c/Dis c) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis/E cis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d/F d) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis/Fis dis) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e/G e) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f/Gis f) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis/A fis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g/B g) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis/H gis)
Najlepsza jest glina do formy na dzwony a a/H a/C a/D (a/E a/F a/E a E4/H) b b/C b/Cis b/Dis (b/F b/Fis b/F b F4/C) h h/Cis h/D h/E (h/Fis h/G h/Fis h Fis4/Cis) c c/D c/Dis c/F (c/G c/Gis c/G c G4/D) cis cis/Dis cis/E cis/Fis (cis/Gis cis/A cis/Gis cis Gis4/Dis) d d/E d/F d/G (d/A d/B d/A d A4/E) dis dis/F dis/Fis dis/Gis (dis/B dis/H dis/B dis B4/F) e e/Fis e/G e/A (e/H e/C e/H e H4/Fis) f f/G f/Gis f/B (f/C f/Cis f/C f C4/G) fis fis/Gis fis/A fis/H (fis/Cis fis/D fis/Cis fis Cis4/Gis) g g/A g/B g/C (g/D g/Dis g/D g D4/A) gis gis/B gis/H gis/Cis (gis/Dis gis/E gis/Dis gis Dis4/B)
W ich dźwięku z tej ziemi ucieram dziś farby E4/H E4/C E4/D E4 F4/C F4/Cis F4/Dis F4 Fis4/Cis Fis4/D Fis4/E Fis4 G4/D G4/Dis G4/F G4 Gis4/Dis Gis4/E Gis4/Fis Gis4 A4/E A4/F A4/G A4 B4/F B4/Fis B4/Gis B4 H4/Fis H4/G H4/A H4 C4/G C4/Gis C4/B C4 Cis4/Gis Cis4/A Cis4/H Cis4 D4/A D4/B D4/C D4 Dis4/B Dis4/H Dis4/Cis Dis4
Do mojej ikony, na suchej deszczułce E4/F E4 E4/F E4 F4/Fis F4 F4/Fis F4 Fis4/G Fis4 Fis4/G Fis4 G4/Gis G4 G4/Gis G4 Gis4/A Gis4 Gis4/A Gis4 A4/B A4 A4/B A4 B4/H B4 B4/H B4 H4/C H4 H4/C H4 C4/Cis C4 C4/Cis C4 Cis4/D Cis4 Cis4/D Cis4 D4/Dis D4 D4/Dis D4 Dis4/E Dis4 Dis4/E Dis4
Jest miejsce na świat i na Stwórcę E4 E4/D E4/C E4/H a F4 F4/Dis F4/Cis F4/C b Fis4 Fis4/E Fis4/D Fis4/Cis h G4 G4/F G4/Dis G4/D c Gis4 Gis4/Fis Gis4/E Gis4/Dis cis A4 A4/G A4/F A4/E d B4 B4/Gis B4/Fis B4/F dis H4 H4/A H4/G H4/Fis e C4 C4/B C4/Gis C4/G f Cis4 Cis4/H Cis4/A Cis4/Gis fis D4 D4/C D4/B D4/A g Dis4 Dis4/Cis Dis4/H Dis4/B gis
Przemokły, jak drzewo stojące na deszczu F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Koń schyla się, woda po sierści mu spływa d a dis b e h f c fis cis g d gis dis a e b f h fis c g cis gis
Zbutwiałe zielenie i złoto na desce F C Fis Cis G D Gis Dis A E B F H Fis C G Cis Gis D A Dis B E H
Co płacze jak żywa - to Stwórcy Korona d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis a e a b f b h fis h c g c cis gis cis
Czekają nań Koń i Ikona a e a b f b h fis h c g c cis gis cis d a d dis b dis e h e f c f fis cis fis g d g gis dis gis

Dodane 13.10.2011 przez DX

Nagranie

Andriej Rublow

Utwór powstał na podstawie radzieckiego dramatu historycznego pt. Andriej Rublow, nakręconego w 1966 roku przez rosyjskiego reżysera Andrieja Tarkowskiego. Dzieło opowiada o życiu Andrieja Rublowa; średniowiecznego, ruskiego pisarza ikon, mnicha, świętego Rosyjskiego Kościoła Prawosławnego.

Informacje o życiu Rublowa są wyjątkowo skąpe i niepewne. Prawdopodobnie przyszedł na świat między 1360 a 1370 rokiem. W młodym wieku złożył śluby zakonne i przyjął imię Andrzej. Jego mistrzami byli m.in. Sergiusz z Radoneża i Teofan Grek. Jego pierwsze dzieła datuje się na ok. 1400 rok. W następnych latach Rublow, samodzielnie bądź z mistrzami, ozdabiał freskami sobory na terenie całej Rusi, w miastach takich jak Zwienigorod, Moskwa czy Włodzimierz. Pod koniec życia mnich osiadł w Monasterze Spaso-Andronikowskim w Moskwie, w którym także zmarł i został pochowany, prawdopodobnie 29 stycznia 1430.

Dzieło Tarkowskiego traktuje biografię średniowiecznego pisarza ikon dość luźno i swobodnie. Film podzielony został na kilka epizodów o tytułach takich jak: Błazen, Pasja według Andrieja, Napaść, Sąd Ostateczny czy finałowy Dzwon. Osiem luźno powiązanych ze sobą części nie zawsze stawia tytułowego bohatera w centrum uwagi widza. Niekiedy postać Rublowa jest tylko tłem; wtedy na pierwszy plan wyłania się obraz XV-wiecznej Rusi – nękanej nędzą, wojnami i okrucieństwem, przedstawianej przez reżysera w sposób realistyczny i wstrząsający.

Fabuła opowiada o drodze, jaką przebywa tytułowy bohater (w którego wcielił się Anatolij Sołonicyn, nazywany przez Tarkowskiego jego ulubionym aktorem), zaczynając jako prosty wędrowny mnich, a kończąc jako świadomy i dojrzały artysta. Jego wiara i talent są poddawane nieustannym próbom – otoczenie pogan, okrutnych tatarów, czy książąt zdrajców, zachwiewa jego ufnością do Boga i prowadzi nawet do tego, że sam staje się trybikiem tej machiny zła. Film opowiada więc o swoistym katharsis, do którego Rublow dąży na różnych etapach swojego życia. Czy osiąga spokój i pojednanie zarówno z Absolutem, jak i ludźmi? Na to pytanie każdy odbiorca znajdzie odpowiedź po zapoznaniu się z filmem.

Piosenkę na podstawie filmu Tarkowskiego Kaczmarski uważał za jeden ze swych najważniejszych utworów. Podobnie jak film z 1966 roku, utwór porusza tematy takie jak szukanie Boga, rola artysty w społeczeństwie czy indywidualne dążenie do uzyskania harmonii. O Rublowie artysta wypowiadał się w ten sposób: Obsesyjnie próbuję szukać jakiegoś sensu w tej szamotaninie i wiecznym błądzeniu. Sztuka jest porządkowaniem, ale nie wystarcza… więc szukanie Boga. Stąd kluczowa dla mnie piosenka o Rublowie, który kreował go w dzikiej męce. Wszelka twórczość jest albo szukaniem Boga, albo wyrażaniem miłości, albo walką z lękiem przed śmiercią.


Dodane 03.07.2019 przez Pan_Kmicic4

Nuty

comments powered by Disqus