Piosenki

Próba zebrania w jednym miejscu wysokiej jakości opracowań; ze szczególnym uwzględnieniem materiałów wcześniej niedostępnych lub rozrzuconych w różnych miejscach Internetu i prywatnych zbiorach.

Mój rynsztok, mieszczańskie porządki mam gdzieś
Te mordy obłudne i puste - pal sześć
Wysyłam pijane toasty na świat
I za tych popijam, co we mnie od lat Paweł Wójcik – Toasty

Aleksander Wat

Tekst: Jacek Kaczmarski

Muzyka: Jacek Kaczmarski

Wykonanie: Jacek Kaczmarski

Kapodaster: I


Zmęczony Piorun – wzrok Parsifala a F G a F G
(Biały od żaru kazachskich pól) C F C F C
Oświetlił owal Świętego Graala – a F G a F G
Krwi Boskiej Kielich – Mądrość i Ból. C F C F C
Wiecznej się poddał wiedzy katordze F C
Uczeń Merlina – tułaczy Żyd. F G e a
I grał mu Bacha księżyc po drodze, F C
I szły z nim wierne, więzienne wszy. d E7 a E7 a
I grał mu Bacha księżyc po drodze, F C
I szły z nim wierne, więzienne wszy. d E7 a E7 a
Szesnastoletni kałmuk marksista a F G a F G
Girlandy z uszu rzucał na stół, C F C F C
Doby odmierzał piwniczny wystrzał a F G a F G
I chleb łamany z prowokiem na pół. C F C F C
I wszystkie śmierci były mu dane, F C
Ciało drążyła mu każda z kul – F G e a
Sól czasu sypał w otwartą ranę F C
Apostoł wszystkich wiar świata – Ból. d E7 a E7 a
Sól czasu sypał w otwartą ranę F C
Apostoł wszystkich wiar świata – Ból. d E7 a E7 a
Za kalejdoskop białych salonów, a F G a F G
Za romans z Heglem w Belle époque – C F C F C
Knuty bydlęcych na Wschód wagonów, a F G a F G
Pod Krzyżem z Chleba ciężki krok. C F C F C
Z czaszek przyjaciół kapie narkotyk F C
Sławy, szaleństwa, strachu i zdrad F G e a
Przez mały, okrągły Historii dotyk, F C
Który zaciera za sobą ślad. d E7 a E7 a
Przez mały, okrągły Historii dotyk, F C
Który zaciera za sobą ślad. d E7 a E7 a
Ciała przyjaciół – warstewka ziemi, a F G a F G
Pod którą mrowi się trupi ul. C F C F C
I śni się wielki Sen o Kamieniu, a F G a F G
I zrywa ze snu prawdziwy Ból. C F C F C
Miłość. Tak, Miłość. Sztuka. Tak, Sztuka, F C
Lecz Ból, co na pół przecina twarz… F G e a
Nikt już Świętego Graala nie szuka F C
I nikt nie broni Wyniosłych Baszt. d E7 a E7 a
Nikt już Świętego Graala nie szuka F C
I nikt nie broni Wyniosłych Baszt. d E7 a E7 a
Woń cytrusowa słońc Kalifornii, a F G a F G
W drgających iskrach paryska noc. C F C F C
Moi umarli milczą pokornie, a F G a F G
Na ziemi Tarcza moja – mój koc. C F C F C
Zmęczony Piorun – wzrok Parsifala F C
(Światło gasnące z dwóch białych kul) F G e a
Ogląda owal Świętego Graala – F C
I Ból zamienia się w Moc. d E7 a E7 a
Ogląda owal Świętego Graala – F C
I w Moc zamienia się Ból. d E7 a E7 a

Dodane 16.10.2011 przez Zbik

Nagranie

Ból

W utworze kilkukrotnie pojawia się wątek Bólu (pisanego dużą literą). Kaczmarski nawiązuje do przewlekłego zespołu neurologicznego, na który cierpiał Wat – zespołu Wallenberga – objawiającego się m.in. silnymi napadami bólowymi, który doprowadził ostatecznie do śmierci poety w wyniku przedawkowania środków przeciwbólowych.


Dodane 14.06.2015 przez Alek

Nuty

comments powered by Disqus