Piosenki

Próba zebrania w jednym miejscu wysokiej jakości opracowań; ze szczególnym uwzględnieniem materiałów wcześniej niedostępnych lub rozrzuconych w różnych miejscach Internetu i prywatnych zbiorach.

Mój rynsztok, mieszczańskie porządki mam gdzieś
Te mordy obłudne i puste - pal sześć
Wysyłam pijane toasty na świat
I za tych popijam, co we mnie od lat Paweł Wójcik – Toasty

Ostatnia korespondencja


W tej naturalnej przecież pozie E H
wyglądam, jakbym odpoczywał fis A cis
Przy cichej sytuacji grozie E H
jest w całej scenie jakiś spokój. fis A cis
Twarz swą oglądam jakby z góry E H
nieznana wcześniej perspektywa. fis A cis
Weź no kamerę podnieś Mounir! E H
Jak to wygląda - powiedz - z boku? fis A cis
Podnieś kamerę, Mounir, kręć! A cis
Z tej perspektywy nikt nie robił jeszcze zdjęć A cis
Trzymaj kamerę mocno, kręć! A cis
Nikt tak nie robił jeszcze zdjęć. Gis cis
Tam w dole został plan szeroki, E H
później dokręci się przebitki, fis A cis
bo już nas niesie pod obłoki E H
śmigłowiec co się zjawił z dali. fis A cis
Pilot co tym śmigłowcem leci E H
hełm jak najbardziej ma błękitny. fis A cis
Pod nami chaos nagłej śmierci E H
na bocznej drodze do Karbali. fis A cis
Teleobiektyw załóż, kręć! A cis
Z tej perspektywy nikt nie robił jeszcze zdjęć A cis
Teleobiektyw, Mounir, kręć! A cis
Nikt tak nie robił jeszcze zdjęć. Gis cis
Przede mną wszyscy od zachodu E H
niebieskie przecierali szlaki: fis A cis
ofiary wojen, bomb i głodu E H
z Somalii i Afganistanu... fis A cis
Ja pierwszy dziś od wschodu wjadę. E H
Mam na reportaż pomysł taki, fis A cis
żeby o niebie całą prawdę E H
swym widzom rzucić w twarz z ekranu. fis A cis
Dlatego Mounir, ciągle kręć! A cis
Z tej perspektywy nikt nie robił jeszcze zdjęć. A cis
Trzymaj kamerę mocno, kręć! A cis
Nikt tak nie robił jeszcze zdjęć. Gis cis
Stąd jest na Ziemię jeszcze dalej, E H
niż z Camp Babilon do Warszawy fis A cis
i nierealnym się wydaje E H
ten dziwny świat przemocy pełny. fis A cis
Więc martwi, którzy już nie czują, E H
topią w ekranie wzrok ciekawy, fis A cis
a najgoręcej komentują E H
korespondentów śmierć wojennych. fis A cis
Zaciśnij zęby, patrz i kręć! A cis
Z tej perspektywy nikt nie robił jeszcze zdjęć A cis
Zaciśnij zęby, Mounir, kręć! A cis
Nikt tak nie robił jeszcze zdjęć Gis cis
Kamerę rzuć, uciekaj stąd! A cis
Od pasm, ramówek i od pustej ciekawości... A cis
- Z nieba pełnego ziemskich żądz - A cis
Waldemar Milewicz, Wiadomości. Gis cis

Dodane 06.05.2011 przez DX

Nagranie

Z tej perspektywy nikt nie robił jeszcze zdjęć

Piosenka jest refleksją na temat śmierci Waldemara Milewicza – reportera „Wiadomości” Telewizji Polskiej, zabitego wraz z montażystą Mounirem Bouamrane na drodze z Bagdadu do Karbali.

W utworze podmiotem mówiącym jest sam dziennikarz, wzlatujący po śmierci do nieba: pilot co tym śmigłowcem leci | hełm jak najbardziej ma błękitny. Ostatnia zwrotka jest już relacją, „ostatnią korespondencją” z nieba właśnie: Więc martwi, którzy już nie czują, | topią w ekranie wzrok ciekawy | a najgoręcej komentują | korespondentów śmierć wojennych.

Waldemar Milewicz z piosence żegna się z widzami tak, jak zawsze, dziennikarską formułą: Z nieba pełnego ziemskich żądz – Waldemar Milewicz, Wiadomości.


Dodane 12.08.2018 przez DX

comments powered by Disqus